Olen Marjut Rima ja toimin Rima Oy:ssa markkinointikonsulttina ja -kouluttajana asiakkaiden palveluksessa; suunnittelijana ja strategina, tekijänä ja kannustajana.
Käytännön taustani on myynti- ja markkinointitehtävissä, monipuolisissa haasteissa eri toimialoilla kotimaan kaupassa ja viennissä. Digi-ajan uudet markkinointikeinot otin käyttöön jo 2000-luvun alussa, mutta edelleen vannon myös aktiivisen henkilökohtaisen myyntityön, tehokkaan asiakkuuksien hoidon ja erinomaisen asiakaspalvelun nimiin.
Kaupallinen ja it-tekninen osaamiseni on haettu Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta, jossa pääaineeni oli Knowledge Management ja sivuaineena opiskelin IT-teknologiaa (2003). Laajempaa osaamista olen päivittänyt Suomen Yrittäjäopiston parivuotisella ”Yritysneuvojan erikoisammattitutkinnolla”, joka päättyi marraskuussa 2020. Lisäoppia kartutan jatkuvasti myös alan verkkokursseilla, webinaareilla, kirjoilla sekä tietenkin verkoston kautta; tapaamisissa ja tapahtumissa. Kun päivittäin teen markkinointiviestintää ja myyntiä ihan käytännössä, niin pysyy taidot hyvin vireessä.
Rima Oy on perustettu tammikuussa 2006 ja konsultin roolista olen saanut liittyä mukaan menestyvien yritysten johtotehtäviin, viimeksi terveys- ja hyvinvointialalla. Olen aina osallistunut strategiasuunnittelun lisäksi käytännön toteutukseen ja seurantaan. Asiakassuhteet ja ’vuokramarkkinointi’ -toimeksiannot ovat usein pitkäaikaisia, tälläkin hetkellä pari asiakkuutta on ollut hoidossa jo nelisen vuotta. Ilman kumppanuusverkostoa yksinyrittäjä ei pärjää. Rima Oy:n oma markkinointiystävä on lahtelainen markkinointiviestinnän toimisto Sanavarma – vahva suositus!
Kouluttajan roolissa olen vetänyt sisällöltään räätälöityjä kokonaisuuksia, järjestöille, yrityksille, yksittäisille yrittäjille ja yritystoimintaa harkitseville.
Rima asetetaan samalle korkeudelle kuin asiakkaan toiveet ja tavoitteet. Ota yhteyttä, tutustumiskäynti on aina ilmainen – jutellaan lisää!
Lisää tietoa minusta LinkedIn -profiilissani.
Yrityksen näkyvyys on monen asian summa, jossa oleellisimpia asioita ovat tarkka suunnittelu, markkinointikanavat ja käytettävien resurssien tehokas hyödyntäminen.
Tyytyväinen asiakas on uskollinen asiakas. Asiakaslupauksen toteutuessa asiakas kokee olevansa erityisasemassa. Tällaisen kokemuksen jälkeen hinnalla ei ole enää suurta merkitystä.
Yrityksen hyvä maine luo perustaa myynnille. On tärkeää, että yritys on asiakkaan mielessä ostopäätöstä tehtäessä. Yritys rakentaa ja hallitsee mainettaan laadukkaalla viestinnällä.
Uuden yrityksen viestin pitää olla erityisen tehokas ja napakka, jotta se nousee kilpailijoidensa rinnalle ja niistä ohi. Strategiasta ja kanavavalinnoista päästään rakentamaan tehokasta markkinointiviestintää.