Yrittäin hyväksi ystäväksi
– Rima!

Olen Marjut Rima ja toimin Rima Oy:ssa markkinointikonsulttina ja -kouluttajana asiakkaiden palveluksessa; suunnittelijana ja strategina, tekijänä ja kannustajana.

Käytännön taustani on myynti- ja markkinointitehtävissä, monipuolisissa haasteissa eri toimialoilla kotimaan kaupassa ja viennissä. Digi-ajan uudet markkinointikeinot otin käyttöön jo 2000-luvun alussa, mutta edelleen vannon myös aktiivisen henkilökohtaisen myyntityön, asiakkuuksien hoidon ja odotukset ylittävän asiakaspalvelun nimiin.

Kaupallinen ja it-osaamiseni on Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta, jossa pääaineeni oli tietojohtaminen (Knowledge Management) ja sivuaineena opiskelin tieto/informaatioteknologiaa (2003).  Laajempaa osaamista olen päivittänyt Suomen Yrittäjäopiston parivuotisella ”Yritysneuvojan erikoisammattitutkinnolla”, joka päättyi marraskuussa 2020. Tammikuussa 2024 aloitin HY+  Sertifioitu systeeminen coach BoMentiksen koulutusohjelmassa, tavoitteena kehittää valmiuksia yksilöiden valmentamiseen ja ammattimaisen coachingin toteuttamiseen.  Lisäoppia kartutan jatkuvasti myös alan verkkokursseilla, webinaareilla, kirjoilla sekä tietenkin verkoston kautta; tapaamisissa ja tapahtumissa. Kun päivittäin teen markkinointiviestintää ja myyntiä ihan käytännössä, niin taidot pysyvät vireessä.

Rima Oy on perustettu tammikuussa 2006 ja konsultin roolista olen tullut myös rekrytyksi mukaan menestyvien yritysten johtotehtäviin, viimeksi terveys- ja hyvinvointialalla. Olen aina osallistunut strategiasuunnittelun lisäksi käytännön toteutukseen ja seurantaan. Asiakassuhteet ja ’vuokramarkkinointijohtajan/päällikön’ -toimeksiannot ovat usein pitkäaikaisia, tälläkin hetkellä pari asiakkuutta on ollut hoidossa jo yli 7 vuotta. Ilman kumppanuusverkostoa yksinyrittäjä ei  pärjää. Rima Oy:n oma markkinointiystävä on lahtelainen markkinointiviestinnän toimisto Sanavarma – vahva suositus!

Kouluttajan roolissa olen vetänyt sisällöltään räätälöityjä kokonaisuuksia, järjestöille, yrityksille, yksittäisille yrittäjille ja yritystoimintaa harkitseville. Tässä roolissa toimin yhteistyökumppanina Helsingin Uusyrityskeskukselle viiden vuoden ajan.

Asiakkaan toiveet ja tavoitteet – siinä alkukorkeus, jolle Rima asetetaan. Ota yhteyttä, tutustumistapaaminen on aina ilmainen – jutellaan lisää!

Marjut Rima

mrjt2017

Lisää tietoa minusta LinkedIn -profiilissani.

Onnistuneita kokemuksia

kuva1

Fysioterapia- ym. hyvinvointialan yritysten markkinointiviestintä

  • Sisällöntuotanto kotisivuille, someen, uutiskirjeisiin, printteihin ym.
  • Markkinakartoitukset, uusasiakashankinta, myyntitoimeksiannot
  • Asiakkuuksien hoito, asiakaspalvelu
canstockphoto39848501

Toimeksiannot eri  toimialoilta

  • Terästukku, vuoratalousjohtaja, räätäli, valtionyhtiö, vammaisjärjestöt, jne
  • Kotisivut, some, messuosallistumiset, uutiskirjeet, markkinointikampanjat, ilmoitusmyynti, asiakastapahtumat, palautekyselyt jne
liitutaulu

Räätälöityjä koulutuksia ja mentorointia

  • Markkinointi- ja myyntisuunnittelun  ja toteutuksen sparrausta
  • Asiakaspalvelutiimin koulutusta
  • Kotisivuylläpidon ohjausta
  • Somepäivittämisen, kuvankäsittelyn yms. neuvontaa
  • Alan opiskelijoiden mentorointia
koulutus2

Helsingin Uusyrityskeskus/ New Co (2015-2020)

  • Digi-iltakoulut
  • Aloittavien yrittäjien markkinointineuvonta

  • ”Kiitos Marjut! Sosiaalisuutesi on aina energisoivaa. Aktiivisuudessasi olet juuri oikea ihminen luennoimaan somesta.”
  • ”Kouluttaja oli asiantunteva, käytännöntekijä, kokenut.”
onnistuineita_kokemuksia3

Yritysneuvonnan asiakaspalautteita

  • ”Iso kiitos eilisistä neuvoista! Niistä on paljon apua tulevissa tehtävissä. Asiantunteva markkinoinnin näkemys ja laaja-alainen ymmärrys pääkaupungin liike-elämästä (konkreettisine esimerkkeineen) teki vaikutuksen tähän tuoreeseen yrittäjään.” DeepHelsinki/Miia Krause
  • ”Wow! Kiitos Marjut materiaaleista. Oli kullan arvoista tietoa!” – graafikko
  • ”Kiitoksia paljon kaikista ohjeista ja ideoista! Näistä on meille paljon hyötyä! Otamme homman haltuun, luomme suunnitelmat ja ryhdymme töihin.” – hieroja
  • ”Kiitos Marjut tapaamisesta ja näistä yhteenvedoista. Sain tästä paljon eväitä uuden vuoden suunnitteluun.” – valokuvaaja
ilkka_pekkarinen

Ilkka Pekkarinen, freelancenäyttelijä

  • ”Koulutuksessa kokemus ja osaaminen tulivat vakuuttavasti esille. Ohjeet oli heti käytäntöön otettavissa ja toimivia. Oppilasta ei jätetty Powerpointin sulkeutuessa, vaan vastaukset omiin kysymyksiin tuli vielä jälkikäteen kattavasti sähköpostilla. Varasin paikkani jo seuraavalle Marjutin kurssille.”
nimetn-3

Suomen Raamattuopisto / Elina Lamminmäki, projektipäällikkö

  • ”Tarvitsimme tiimillemme koulutusta hankkeen sähköisen viestinnän kehittämiseksi. Kaipasimme meidän tarpeisiimme räätälöityä ja meidän ehdoillamme toteutettavaa käytännönläheistä valmennusta. Rima Oy:n palvelusta saimme, mitä toivoimme ja tilasimme!”

Rimapalvelut, kun haluat:

Parantaa näkyvyyttä

Yrityksen näkyvyys on monen asian summa, jossa oleellisimpia asioita ovat tarkka suunnittelu, markkinointikanavat ja käytettävien resurssien tehokas hyödyntäminen.

Hankkia asiakkaita

Tyytyväinen asiakas on uskollinen asiakas. Asiakaslupauksen toteutuessa asiakas kokee olevansa erityisasemassa. Tällaisen kokemuksen jälkeen hinnalla ei ole enää suurta merkitystä.

Kasvattaa mainetta

Yrityksen hyvä maine luo perustaa myynnille. On tärkeää, että yritys on asiakkaan mielessä ostopäätöstä tehtäessä. Yritys rakentaa ja hallitsee mainettaan laadukkaalla viestinnällä.

Tehostaa starttia

Uuden yrityksen viestin pitää olla erityisen tehokas ja napakka, jotta se nousee kilpailijoidensa rinnalle ja niistä ohi. Strategiasta ja kanavavalinnoista päästään rakentamaan tehokasta markkinointiviestintää.