Markkinointiystävä
yrityksellesi

Olen Marjut Rima ja toimin Rima Oy:ssa markkinointikonsulttina ja -kouluttajana asiakkaiden palveluksessa; suunnittelijana ja strategina, tekijänä ja kannustajana.

Käytännön taustani on myynti- ja markkinointitehtävissä, monipuolisissa haasteissa eri toimialoilla kotimaan kaupassa ja viennissä. Digi-ajan uudet markkinointikeinot otin käyttöön jo 2000-luvun alussa, mutta edelleen vannon myös aktiivisen henkilökohtaisen myyntityön, tehokkaan asiakkuuksien hoidon ja erinomaisen asiakaspalvelun nimiin.

Kaupallinen ja it-tekninen osaamiseni on haettu Lappeenrannan teknillisestä yliopistosta, jossa pääaineeni oli Knowledge Management ja sivuaineena opiskelin IT-teknologiaa (2003).  Laajempaa osaamista olen päivittämässä Suomen Yrittäjäopiston ”Yritysneuvojan erikoisammattitutkinnolla”, kurssi kestää reilun vuoden ja päättyy marraskuussa 2020. Menossa on myös Aalto Open Learning ”Yrittäjän talousosaaminen”  verkko-opinnot. Lisäoppia kartutan jatkuvasti myös alan verkkokursseilla, webinaareilla, kirjoilla sekä tietenkin verkoston kautta; tapaamisissa ja tapahtumissa

Rima Oy on perustettu tammikuussa 2006 ja konsultin roolista olen saanut liittyä mukaan menestyvien yritysten johtotehtäviin, viimeksi terveys- ja hyvinvointialalla. Olen aina osallistunut strategiasuunnittelun lisäksi käytännön toteutukseen ja seurantaan.

Kouluttajan roolissa olen vetänyt sisällöltään räätälöityjä kokonaisuuksia, järjestöille, yrityksille, yksittäisille yrittäjille ja yritystoimintaa harkitseville.

Rima asetetaan samalle korkeudelle kuin asiakkaan toiveet ja tavoitteet. Ota yhteyttä, tutustumiskäynti on aina ilmainen – jutellaan lisää!

Marjut Rima

mrjt2017

Lisää tietoa minusta LinkedIn -profiilissani.

Onnistuneita kokemuksia

koulutus2

Helsingin Uusyrityskeskus/ New Co:n Digi-iltakoulut (vuodesta 2015 alkaen)

  • ”Kiitos Marjut! Sosiaalisuutesi on aina energisoivaa. Aktiivisuudessasi olet juuri oikea ihminen luennoimaan somesta.”
  • ”Kouluttaja oli asiantunteva, käytännöntekijä, kokenut.”
nimetn-3

Suomen Raamattuopisto / Elina Lamminmäki, projektipäällikkö (kevät 2016)

  • ”Tarvitsimme tiimillemme koulutusta hankkeen sähköisen viestinnän kehittämiseksi. Kaipasimme meidän tarpeisiimme räätälöityä ja meidän ehdoillamme toteutettavaa käytännönläheistä valmennusta. Rima Oy:n palvelusta saimme, mitä toivoimme ja tilasimme!”
onnistuineita_kokemuksia3

Yritysneuvonnan asiakaspalautteita (vuodesta 2015 alkaen)

  • ”Iso kiitos eilisistä neuvoista! Niistä on paljon apua tulevissa tehtävissä. Asiantunteva markkinoinnin näkemys ja laaja-alainen ymmärrys pääkaupungin liike-elämästä (konkreettisine esimerkkeineen) teki vaikutuksen tähän tuoreeseen yrittäjään.” DeepHelsinki/Miia Krause
  • ”Wow! Kiitos Marjut materiaaleista. Oli kullan arvoista tietoa!” – graafikko
  • ”Kiitoksia paljon kaikista ohjeista ja ideoista! Näistä on meille paljon hyötyä! Otamme homman haltuun, luomme suunnitelmat ja ryhdymme töihin.” – hieroja
  • ”Kiitos Marjut tapaamisesta ja näistä yhteenvedoista. Sain tästä paljon eväitä uuden vuoden suunnitteluun.” – valokuvaaja
ilkka_pekkarinen

Ilkka Pekkarinen (2017 ->)

  • ”Koulutuksessa kokemus ja osaaminen tulivat vakuuttavasti esille. Ohjeet oli heti käytäntöön otettavissa ja toimivia. Oppilasta ei jätetty Powerpointin sulkeutuessa, vaan vastaukset omiin kysymyksiin tuli vielä jälkikäteen kattavasti sähköpostilla. Varasin paikkani jo seuraavalle Marjutin kurssille.”

Rimapalvelut, kun haluat:

Parantaa näkyvyyttä

Yrityksen näkyvyys on monen asian summa, jossa oleellisimpia asioita ovat tarkka suunnittelu, markkinointikanavat ja käytettävien resurssien tehokas hyödyntäminen.

Hankkia asiakkaita

Tyytyväinen asiakas on uskollinen asiakas. Asiakaslupauksen toteutuessa asiakas kokee olevansa erityisasemassa. Tällaisen kokemuksen jälkeen hinnalla ei ole enää suurta merkitystä.

Kasvattaa mainetta

Yrityksen hyvä maine luo perustaa myynnille. On tärkeää, että yritys on asiakkaan mielessä ostopäätöstä tehtäessä. Yritys rakentaa ja hallitsee mainettaan laadukkaalla viestinnällä.

Tehostaa starttia

Uuden yrityksen viestin pitää olla erityisen tehokas ja napakka, jotta se nousee kilpailijoidensa rinnalle ja niistä ohi. Strategiasta ja kanavavalinnoista päästään rakentamaan tehokasta markkinointiviestintää.